Dia Mundial del Titella

El  Dia Mundial del Titella se celebra el proper 21 de març.

El missatge oficial d’enguany ha estat elaborat per Nancy Lohman Staub, estudiosa del món de la titella, una de les editores de l'obra World Encyclopedia of Puppetry Arts i exdirectora del World Puppet Festival (1980).

Aprofitem la venentesa per proposar-vos dues activitats relacionades amb el món titellaire:

Els dies 18 i 19 de març teniu una cita al 8è Festival de Titelles de Barcelona que se celebra al Poble Espanyol.

Més de 70 espectacles, 7 espais diferents, 5 estrenes.

El Festival reivindica el carrer com a escenografia d’aquesta disciplina escènica, aportant l’atractiu del Poble Espanyol.

Totes les tècniques de titelles tenen cabuda en els espectacles: titelles de fil, guant, ombres xineses, de gran format, marote, de tija i manipulació d’objectes.

Els espectacles es dirigeixen tant a públic infantil com adult.

Els infants menors de 4 anys tenen l’entrada gratuïta.

Per altra banda, és una bona ocasió per visitar l’exposició de Titelles Capturar l’alè,  produïda pel Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques (MAE) que es mostra a la Biblioteca Josep Janés de l’Hospitalet de Llobregat fins el dia 3 d’abril.

La mostra presenta 29 reproduccions fotogràfiques del treball de Jesús Atienza, considerat el millor fotògraf del gènere des de que va començar a introduir-se en l’àmbit dels titelles el 1977 a través de les marionetes de Harry V. Tozer

Més informació:

Revista de títeres, sombras y marionetes

Unima: reuneix professionals del món de la titella

Titelles al catàleg de les biblioteques

13/03/2017 15:22h