L'Ajuntament de Barcelona compra el teatre Tantarantana

El passat dia 11 de gener Jaume Collboni, Segon Tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, va anunciar l'adquisició, per part del consistori, del Teatre Tantarantana, sala emblemàtica de l'aposta alternativa de Barcelona, i incorporar-la a la Xarxa de fàbriques de creació d'arts escèniques i teatrals.

Les raons d'aquesta compra són la voluntat d'evitar que l'espai pateixi les conseqüències de la pressió immobiliària, així com la protecció d'un públic ja existent. A més, l'Ajuntament manifesta els objectius d'incentivar la creació de públics i donar suport institucional a les companyies teatrals petites i emergents. Si bé l'immoble en què es troba situat el teatre passa a ser propietat de l'Ajuntament, la gestió del mateix serà sotmesa a un concurs públic que es preveu convocar properament.

El Teatre Tantarantana va néixer el 1992 quan Julio Álvarez i Víctor Suáñez dediciren crear una sala teatral, ja que no trobaven espais en què poder representar les seves obres. El teatre prengué el nom del carrer on estava situat. Ens els seus inicis el teatre es centrà en la representació d'espectacles infantils i no fou fins el 1996, un cop consolidada la programació familiar, que iniciaren la programació per adults.

Vés al prestatge d'arts escèniques ►

20/01/2017 11:00h