Torna l'intercanvi de llet per revistes a les biblioteques

Del 5 fins al 17 d'octubre, coincidint amb la renovació de l'arxiu de les biblioteques municipals, s'oferiran tres revistes a tothom qui porti un litre de llet per a l'Economat de VNG

La xarxa de biblioteques municipals de VNG realitza les properes setmanes un nou recapte de llet per a l'Economat de Vilanova i la Geltrú, en col·laboració amb els Serveis Socials de l'Ajuntament. Desprès de l'èxit de la primera edició, que es va fer el mes de maig a la biblioteca Joan Oliva, torna aquest intercanvi de llet per revistes, coincidint amb la renovació de l'arxiu de les biblioteques.

Aquesta segona edició es farà del 5 al 17 d'octubre, tant a la biblioteca Joan Oliva com a l'Armand Cardona, i tots els usuaris que hi vulguin participar rebran tres revistes del fons de les biblioteques a canvi del lliurament d'un bric de llet sencera destinada a pal·liar les necessitats de les famílies més desfavorides de la ciutat.
Es tracta d'una manera solidària de donar sortida a totes les revistes que es retiren de l'arxiu periòdicament, posant-les a disposició de la ciutadania que hi pugui estar interessada, i col·laborant amb el projecte de lliurament de queviures a les famílies més necessitades de la ciutat.

L'Economat de VNG
L'Economat està gestionat per Càritas de Vilanova sota la modalitat d'un supermercat, on les persones i famílies beneficiàries poden anar a buscar una quantitat d'aliments predeterminada i escollir, amb un sistema de punts, els productes que més s'ajusten a les seves necessitats. Aquests sistema garanteix un complement a l'alimentació bàsica de les famílies de Vilanova i la Geltrú amb ingressos insuficients o nuls, derivades des dels Serveis Socials municipals.

Taller de programació a la Joan Oliva
D'altra banda, aquest dimarts 29 de setembre comença a la biblioteca Joan Oliva la segona edició del taller gratuït ‘CodeClub: aprèn a programar ordinadors amb Scratch', adreçat a nens i nenes d'entre 10 i 12 anys. Es tracta d'una activitat pràctica d'informàtica per a aquells nens i nenes que vulguin iniciar-se en la programació d'ordinadors. L'objectiu és aprendre les primeres nocions de programació de forma divertida a partir de l'ús del programari Scratch. Les inscripcions a la biblioteca són obertes, i les places és limiten a un nombre paritari de nens i nenes fins a un total de 10 participants. Amb la col·laboració de la Xarxa de les biblioteques públiques de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Politècnica de Catalunya. Totes les sessions del CodeClub es realitzaran els dimarts a la tarda, de 17.30 a 19.30 h, fins al 15 de desembre.

23/09/2015 17:55h