'Vilanova sona' a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

La música i Vilanova són els arguments de la taula rodona que dijous 24 reunirà a la biblioteca Marc Bala, Bernat Deltell, Miquel Gonzàlez, Elisabet Raspall i Marijó Riba

Aquest dijous 24 de setembre la biblioteca Armand Cardona acollirà a les set de la tarda la taula rodona "Vilanova sona", amb Marc Bala, cantant de Copa Lotus; Elisabet Raspall, pianista i compositora de jazz; Miquel Gonzàlez, músic de música popular i tradicional; i Marijó Riba, gerent de la Camerata Eduard Toldrà. La taula estarà moderada per Bernat Deltell, periodista i director de la productora discogràfica El Far Blau.

La xerrada vol posar de manifest el bon moment musical que viu la ciutat de Vilanova i la Geltrú, i per fer-ho comptarà amb la participació de protagonistes directes d'aquesta efervescència que representen als diferents gèneres musicals: Marc Bala el pop-rock, Elisabet Raspall el jazz, Miquel Gonzàlez la música popular i Marijó Riba la clàssica.

El motiu és l'edició de la guia de lectura Vilanova sona – Amb V de Vilanova III, que recull els diferents enregistraments sonors presents a les dues biblioteques de la ciutat. La ‘banda sonora' d'una ciutat tan estretament relacionada amb la música com és Vilanova i la Geltrú, i una mostra de les diferents músiques vinculades al territori i creades per músics vilanovins d'avui i de sempre.

Els protagonistes
Marc Bala és cantant i guitarra de la banda Vilanovina Copa Lotus, grup que mescla el pop britànic, el rock el folk, i que el 2013 va guanyar el concurs Sona 9 organitzat per la revista musical Enderrock. Enguany han publicat el seu primer disc amb el títol de "Moixó foguer" i sota la producció del músic californià Ken Stringfellow.
és una música amb una àmplia carrera, tant pel que fa a formació com a producció de discos i col·laboracions. Titulada Superior de Música, especialitat en jazz, a l'ESMUC, ha publicat 10 discos, essent Present amb Dani Pérez el seu darrer llançament, i ha rebut diverses vegades el premi al millor compositor de jazz de Catalunya per l'Associació de Músics de jazz de Catalunya.
Miquel Gonzàlez és impulsor i va ser director del FIMPT, a més de membre de la comissió de selecció de grups del Festival Mediterrània de Manresa i del Mercat de Música Viva de Vic. És graller i component del grup Grallers de l'Acord, grup que va ser constituït el 1979 i que té publicats tres discos. El 1981 composà la coreografia pel ball de Nans de Vilanova. Ha participat en nombroses tertúlies sobre música d'arrel.
Marijó Riba és gerent de la Camerata Eduard Toldrà, que anteriorment al 2012 era l'Orquestra de Cambra del Garraf, i que enguany celebra el 30è aniversari de la seva fundació. L'anterior legislatura va ser regidora de Cultura a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

La taula rodona comptarà amb un torn de paraules després de les intervencions, i clourà amb una copeta de cava.

Podeu consultar aquí la guia de recursos Vilanova sona – Amb V de Vilanova III

18/09/2015 17:06h