Nous Clubs de lectura a les Biblioteques de VNG per la temporada 2015/2016

L'oferta s'amplia amb el Club de lectura Penedès-Garraf, que aglutina membres de diferents grups d'aquestes comarques

Al setembre els Clubs de lectura de les biblioteques de Vilanova i la Geltrú reprenen la seva activitat i enguany ho fan amb noves propostes adreçades a tot tipus de lectors.

La biblioteca Armand Cardona Torrandell, a més del tradicional Club de lectura d'Adults a càrrec de Mercè Foradada, incrementa la seva oferta amb tres clubs de lectura més:

- Club de lectura d'adults. També conduit per la Mercè Foradada, i adreçat a lectors/es a partir de 18 anys, es farà els dimecres a les 18 h. L'inici del curs serà el dimecres 30 de setembre.

- Club de lectura per a nens i nenes. A càrrec de Susanna Peix, s'adreça a nens i nenes de 3er i 4rt de primària. Les trobades són cada 15 dies i començaran el dimecres 28 d'octubre a les 17.30h.

- Club de lectura en veu alta. A càrrec de Susanna Garcia-Prieto, s'adreça a joves i adults. Les sessions són un dissabte al mes a les 17.15h, essent la primera el 17 d'octubre.

Les inscripcions per aquests nous tres clubs de lectura ja estan obertes a la pròpia biblioteca Armand Cardona.

D'altra banda, la biblioteca Joan Oliva i Milà reprèn al setembre la seva activitat oferint noves propostes adreçades a tot tipus de lectors amb quatre clubs de lectura i un de trobades de lectura fàcil en català amb l'objectiu principal de gaudir de la lectura.

- Club de lectura La Crisàlide, a càrrec de Ma. Rosa Nogué. A partir de 18 anys, s'inicia el curs el dimecres 14 d'octubre a les 17.30h. Les inscripcions ja són obertes.

- Club de lectura en francès, a càrrec d'Esther Bruna. A partir de 18 anys, comencen les sessions el dimarts 13 d'octubre a les 16.30 h. Inscripcions obertes.

- Club de lectura juvenil, a càrrec de Fanny Guinart. Adreçat a nens/es de 10 a 12 anys, comença el dissabte 17 d'octubre a les 16.30 h. Inscripcions obertes.

- Club de lectura comentada, a càrrec de Joan Calderón. A partir de 18 anys, s'inicia el dilluns 5 d'octubre a les 17.30 h. Les inscripcions ja són obertes.

- Trobades de lectura fàcil en català, a càrrec de Fanny Guinart. Més endavant s'informarà puntualment de les dates d'inscripció i trobades.

A tota aquesta oferta de clubs de lectura cal afegir el Club de lectura Penedès-Garraf, un grup que aplega els diferents membres dels clubs d'aquestes zones entorn l'obra d'un autor concret que també provingui d'aquestes contrades. El 2015 la protagonista ha estat l'escriptora resident a Sitges Monika Zgustova.

Els clubs de lectura s'han convertit en un fenomen cultural a l'alça que arriba a milers de lectors i que a Catalunya va ser introduït el 1998 a través de la Biblioteca Francesca Bonnemaison de Barcelona. Actualment a Catalunya hi ha més de 400 els clubs de lectura, que es diversifiquen en diferents tipologies: per a adults, gent gran, joves, de filosofia, còmic, teatre, poesia, etc. La dinàmica acostuma a ser la mateixa en tots ells: una vegada al mes es reuneix un grup de com a màxim 20 o 25 persones que posen en comú les opinions entorn la lectura d'un llibre que han compartit prèviament.

18/09/2015 16:34h