La Festa Major a les biblioteques municipals

L'hora del conte 'Dracs!' serà el plat fort de les activitats, juntament amb els tallers infantils 'Bèsties de festa' a la Joan Oliva i 'Garlandes i més garlandes!' a la Cardona Torrandell

Arriba la Festa Major i, un any més, les biblioteques municipals ho volen celebrar amb els seus usuaris. Per això divendres 31 de juliol a les set de la tarda, la plaça de les Neus acollirà l'hora del conte de Festa Major, amb el conte Dracs!, a càrrec de la seva autora Susana Peix. Aquesta activitat, organitzada per les Biblioteques Municipals de VNG, s'adreça a infants a partir de 3 anys. Un cop acabada l'activitat els autors signaran exemplars del conte. Dracs! és el segon conte de la col·lecció Cercavila de l'editorial vilanovina El Cep i la Nansa, amb il·lustracions de Sebastià Serra i escrit per Susana Peix. "Totes les bèsties allà reunides es miraven les unes a les altres emocionades. Com cada vespre, eren dins el cràter del volcà. Feia molts mesos que observaven com es covava aquell ou amb la calor de la lava. Per fi, i coincidint amb el solstici d'estiu, eclosionava. Però, què era aquella bestiola? No tenia escates ni urpes i les seves ales eren diminutes!". Una aventura per conèixer de prop el món dels dracs de la cercavila i descobrir el més gran dels seus secrets!

Aquesta activitat s'inclou dins la 'Ludoteca infernal', organitzada en col·laboració amb el Ball de Diables de Vilanova i la Geltrú, que començarà a les sis de la tarda amb la realització d'uns tallers a la mateixa plaça de les Neus. Els nens i nenes podran fer la seva pròpia maça de diable, dissenyar una samarreta o aprendre a tocar el tabal.

Les biblioteques de Vilanova també organitzen dos tallers infantils de Festa Major: el primer es fa aquest mateix dijous, dia 23, a les sis de la tarda a la Joan Oliva. Es diu "Bèsties de festa", i no cal inscriure's prèviament.
Dimecres 29 de juliol a les 11 h, la biblioteca Armand Cardona acollirà el taller "Garlandes i més garlandes!", adreçat a infants a partir de 4 anys. Les inscripcions s'han de fer a la biblioteca i costen un euro i mig.

Més informació: Programa de Festa Major de Vilanova i la Geltrú

Les tradicions de Vilanova i la Geltrú, a les biblioteques
Coincidint amb les activitats de Festa Major, les biblioteques de la ciutat publiquen la selecció documental "Tradicionarius vilanoví", dedicada a les tradicions i a la cultura popular vilanovina: la Festa Major, Carnaval, els Tres Tombs, els Falcons, llegendes, mites, els balls de diables, gegants, mulasses i molt més en són els protagonistes.
Es tracta del segon lliurament del cicle "Amb V de Vilanova", iniciat per Sant Jordi amb la selecció "Gent amb història", i que té per objectiu difondre els documents existents a les biblioteques sobre Vilanova i la Geltrú i la comarca del Garraf.
Enllaç a la guia: Tradicionarius vilanoví

21/07/2015 12:44h