Carnaval a les biblioteques municipals de VNG

Enguany el protagonisme serà per les disfresses, les hores del conte i un taller infantil

Com cada any, les biblioteques de la ciutat participen del popular Carnaval. En aquesta ocasió, el protagonisme a l'Armand Cardona el tindran les disfresses de Carnaval i l'hora del conte ‘En Dolcet'. A la Joan Oliva s'hi farà l'hora del conte ‘En Xató' i el taller infantil ‘Engalana el teu balcó'.

La biblioteca Armand Cardona Torrandell acull a partir del 29 de gener i fins al 17 de març l'exposició ‘Disfresses originals': "Què tenen en comú un aqüeducte, bolets, pingüins, una cabina de la Once, un submarí i Don Quijote? Vine a veure l'exposició i sortiràs de dubtes!". Les fotografies seleccionades són del fons fotogràfic municipal, de l'arxiu de la FAC i del Diari de Vilanova conservats a l'Arxiu Comarcal del Garraf, com també del fotògraf local Fèlix Pascual. La mostra compta amb la col·laboració de l'Arxiu Comarcal del Garraf i la Federació d'Associacions pel Carnaval (FAC).
Relacionat amb l'exposició, s'ha organitzat el concurs ‘Disfresses originals', entre el 29 de gener i el 7 de febrer, en el qual els participants tindran la possibilitat de demostrar els seus coneixements responent cinc preguntes al voltant de l'exposició.

Dissabte 3 de febrer a les 12 h a la biblioteca Armand Cardona tindrà lloc l'hora del conte ‘En Dolcet, el caramel que volia anar a la comparsa', a càrrec de l'actriu Montse Panero.

Dissabte 10 de febrer serà el torn de la biblioteca Joan Oliva amb dues activitats: a les 11.30 h l'hora del conte ‘En Xató', a càrrec de l'actor Josep Roca, que comptarà amb la presència de l'autora del conte, Glòria Fort.
A continuació, a les 12.15 h, es farà el taller infantil ‘Engalana el teu balcó' a càrrec de l'equip de tallers de la biblioteca Joan Oliva. És una activitat adreçada a infants de P5 a 4t de primària, que hauran d'anar acompanyats d'un adult. Cal fer inscripció prèvia a la biblioteca amb un cost de 2€.

Per altra banda, i fora del programa de Carnaval, recordar que aquest dijous 1 de febrer a les 19 h es presenta el llibre ‘Mamà Brou', conte il·lustrat de caràcter eròtic, sensual i sentimental. Serà a la biblioteca Armand Cardona. Les lectures seran a cura de Teresa Izquierdo, membre de la companyia Titelles Guinyol Didó, amb la participació de l'autora del llibre Maijo Ginovart, i de Montse Virgili, de Drudis i Virgili editors. Presentació a càrrec de Francesc Pasqual, poeta i professor.

Durant els dies que se celebri el Carnaval, entre el 2 i el 14 de febrer, les biblioteques exposaran tots els documents i novetats que tenen relacionats amb aquesta gran festa vilanovina.
A banda, les biblioteques municipals de Vilanova i la Geltrú, amb motiu de la celebració del Carnaval, modificaran lleument el seu horari habitual d'obertura: dijous dia 8, Dijous Gras, i dissabte 10 de febrer, les biblioteques estaran tancades a la tarda.

30/01/2018 12:17h