Cinema i literatura a les properes xerrades de les biblioteques municipals

La relació entre el cinema i la literatura serà la protagonista de les properes sessions de l'Aula de Cinema: 'Guions i llibres' i 'Doc Noir: el cineasta és el detectiu?'

Amb el començament de l'any es reprèn el cicle de xerrades que la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú ofereix amb la col·laboració de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) i de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

La primera xerrada tindrà lloc el dimecres 31 de gener a les 12 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell. Sota el títol ‘Guions i llibres', Daniel Agudo, professor i membre de l'ESCAC, parlarà de títols fonamentals de la història del cinema com ‘Doctor Zhivago', ‘Tiburón', ‘Blade runner' o ‘Los puentes de Madison' entre molts altres.

Divendres 2 de febrer a les 18.30 h serà la biblioteca Joan Oliva i Milà la que acollirà la xerrada ‘Doc Noir: el cineasta es el detective?', a càrrec de Daniel Jariod, documentalista, director artístic de Festival de Cinema de Reus Memorimage i professor de l'ESCAC. Per assistir a aquesta xerrada cal fer inscripció prèvia a la biblioteca.

Jariod, que ha dirigit documentals com ‘Amb música ho escoltaries potser millor' (2009), ‘Jazz, What a Wonderful World' (2010) i ‘Imparables' (2013), documental guanyador de la Millor Producció Catalana a BCN Sports Film Festival 2014, parlarà de la relació del cinema de gènere negre amb la literatura gènere negre i criminal.

El cicle Aula de cinema té per objectiu promoure el coneixement del cinema, tant de la seva història com de la seva tècnica; difondre la cultura i, alhora, donar visibilitat a les activitats de la Fundació ESCAC (Escola de Cinema i Audiovisuals de Catalunya).

11/01/2018 13:26h