El crític de cinema Francisco Javier Millán presenta 'Galaxia Lucas' a la biblioteca Armand Cardona

Coincidint amb l'estrena de l'episodi VIII de Star Wars, 'Els últims Jedi', es presenta el llibre que repassa l'àmplia filmografia de George Lucas

El proper dimarts 9 de gener a les 18.30 h a la biblioteca Armand Cardona Torrandell es presentarà el darrer llibre del crític de cinema Francisco Javier Millán, ‘Galaxia Lucas. Más allà de la fuerza', després del gran èxit del mateix autor ‘Generacion Goonies: los años dorados de la productora Amblin' (2015).
A ‘Galaxia Lucas', l'autor fa una retrospectiva completa dels 40 anys de la productora Lucasfilm: ‘American Graffitti', l'estrena de ‘Star Wars' el 1977, passant pels diversos episodis de la saga, films d'Indiana Jones, ‘Oz, un món fantàstic', ‘Dins el laberint', ‘Willow' i sèries de televisió.

Francisco Javier Millán, que vindrà a fer la presentació del seu llibre a VNG, és diplomat en Documentació per la Universitat de Saragossa. L'any 2000 va estrenar al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges el llargmetratge ‘Perseus: La Semilla Humana', una aventura espacial inspirada en les sèries de televisió Star Trek i Babylon 5.
També va realitzar ‘En Silencio', juntament amb el guionista i dramaturg Miguel Ángel Mañas, una cinta de terror que s'estrenà al Festival de Cinema Fantàstic "Rojo Sangre" de Buenos Aires l'any 2006.
El 2007 va fundar Impacto Producciones, empresa amb la que va produir nombrosos curtmetratges i documentals, alguns de gran èxit internacional, com el curt ‘Amores ciegos', de Marisé Samitier, que va optar a les nominacions a l'Òscar el 2012.
Professor a l'escola de cinema Un Perro Andaluz de Saragossa, la seva passió per la comunicació i la divulgació cinematogràfica el portà a Radio Ebro, on va presentar durant tres anys un espai dedicat a les estrenes setmanals. El 2012 es va convertir, i encara ho és, en el crític de cinema de capçalera de la ràdio autonòmica d'Aragó, Aragón Radio. També és redactor habitual de la revista ‘Versión Original', i esporàdic de RNE, RAC 1, Punt Radio, EsRadio i 8TV.

Aprofitant aquesta presentació, la biblioteca oferirà una selecció de documents de cinema.

11/01/2018 13:23h