Torna el 'Puja al tren!' de les biblioteques, el concurs de lectura per a estudiants de 4t a 6è de primària

Aquesta segona edició comptarà amb 5 línies de lectura: humor, aventures, experiències, clàssics i terror

La Xarxa de Biblioteques de Vilanova i la Geltrú posa en marxa la segona edició del concurs de lectura ‘Puja al tren', que es realitza conjuntament amb les biblioteques del Garraf i de l'Alt Penedès.

Degut al gran èxit de participació de la darrera edició, les biblioteques públiques de les dues comarques tornen a omplir les seves sales de llibres-estació que formen les línies lectores que més entusiasmen els joves: terror, humor, experiències, aventures i clàssics.

El concurs, que s'adreça a estudiants de 4t, 5è i 6è de primària de la ciutat, s'inicia l'11 de desembre i finalitzarà al mes de maig del 2018. Cada participant rebrà un mapa literari que l'acompanyarà al llarg de tot aquest període.
En aquest mapa es troben 5 línies de tren que portaran els lectors a un viatge diferent en funció de la temàtica escollida: humor, aventures, experiències, terror i clàssics. Cada línia tindrà diverses parades, i cada parada proposarà el títol d'un llibre.

Els bibliotecaris han elaborat una tria molt acurada de les lectures per tal que siguin engrescadores per als joves lectors. Els participants només hauran de seleccionar la lectura que més els agradi, agafar el llibre en préstec a la biblioteca i gaudir de la seva lectura.

Un cop llegits un mínim de tres llibres del mapa, i demostrada la seva lectura a partir de les preguntes formulades pels bibliotecaris, els concursants rebran un diploma viatger i entraran en el sorteig de diversos premis que es lliuraran el 12 de maig coincidint amb la VI Fira Conte va! Va de contes.
El concurs compta amb la col·laboració de l'Espai Far, Llorens Llibres, la llibreria La Mulassa, Plugin Solucions Informàtiques i Scaparium – Room Escape.

L'objectiu és fomentar la lectura en la franja d'edat on les biblioteques detecten que davallen els hàbits lectors. Sorgeix l'any 2016 arran d'una acció promoguda pel grup de treball PEGAinfantil (Penedès – Garraf), compost pels responsables de les sales infantils de les 11 biblioteques municipals d'aquestes comarques, entre les que s'inclouen l'Armand Cardona Torrandell i la Joan Oliva i Milà de Vilanova i la Geltrú.

11/12/2017 15:01h