El LiceuBib arriba a VNG de la mà de la biblioteca Armand Cardona

El projecte, impulsat pel Gran Teatre del Liceu i el Servei de Biblioteques de la Generalitat, uneix òpera i literatura

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú, mitjançant la biblioteca Armand Cardona Torrandell, ofereix als aficionats a l'òpera i a la música en general la possibilitat de prendre part en el LiceuBib, una iniciativa impulsada pel Gran Teatre del Liceu i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

LiceuBib és un projecte que uneix l'òpera i la literatura.
Isabel Pla, música i professora de l'Escola i Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat de VNG, conduirà les quatre trobades que es faran al llarg de la temporada 2017-2018.
La primera serà l'1 de desembre, i es parlarà de ‘Tristan un Isolde', de Richard Wagner. La segona serà el 12 de gener, amb ‘L'Elisir d'Amore' de Gaetano Donizetti. El 16 de febrer serà el torn de ‘Roméo et Juliette', de Charles Gounod, i l'1 de juny, ‘Manon Lescaut'. de Giacomo Puccini.

Totes les trobades es faran a les 6 de la tarda. És una activitat gratuïta i cal fer inscripció prèvia a la biblioteca fins al 22 de novembre.
Qui ho desitgi podrà llegir prèviament "El romanç de Tristany i Isolda" de Joseph Bédier, text literari relacionat amb l'òpera.
Els participants en aquesta acció tindran la possibilitat d'anar a veure una d'aquestes quatre obres al Liceu, encara per concretar, amb una important rebaixa en relació al preu habitual de les entrades.

Els objectius de la iniciativa són crear nous lectors i espectadors, i millorar la formació dels ja existents, de textos clàssics de la literatura universal i de representacions d'òpera, per augmentar la qualitat de la recepció d'aquestes expressions culturals. També es vol difondre i acostar les grans obres de la literatura i de l'òpera entre el públic de les biblioteques públiques, i donar suport a les biblioteques públiques de Catalunya en el desenvolupament de clubs de lectura de qualitat.

14/11/2017 11:02h