Les biblioteques digitalitzen el seu fons local

La Joan Oliva digitalitza 'El Llibre del mestre' i articles de temàtica local

La biblioteca Joan Oliva i Milà ha digitalitzat recentment El Llibre del mestre i diversos articles de temàtica local.
La web municipal de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú inclou un espai virtual destinat al fons de Col·lecció Local, on es pot trobar una àmplia selecció de recursos de fons digitalitzats de temàtica local que formen part del fons documental de la Xarxa de biblioteques de la ciutat, la Joan Oliva i l'Armand Cardona, l'Arxiu Comarcal del Garraf, i la Biblioteca Víctor Balaguer, així com d'altres institucions de la ciutat.

Des de fa cinc anys es porta a terme un projecte de digitalització del fons local enfocat a la investigació de la història local i dirigit a professors, estudiants, i a totes aquelles persones interessades en temes que parlen de Vilanova i la Geltrú i de la comarca del Garraf.
El darrer recurs incorporat en aquest espai virtual local és la digitalització de El llibre del mestre. Són vuit volums que formen la Col·lecció Descobrim Vilanova i la Geltrú, i que realitzen un recorregut per la història de la ciutat, el seu paisatge urbà amb els corresponents espais significatius, l'origen i funcionament de les seves institucions, un repàs al calendari festiu i als seus orígens, els seus personatges al llarg de la història, la seva economia, un repàs al medi físic de la comarca del Garraf, i finalment un repàs a les diverses manifestacions literàries que s'han produït a Vilanova i la Geltrú durant les diferents etapes històriques que ha viscut la capital del Garraf.

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú va impulsar, l'any 1997, una comissió pedagògica integrada per un grup de professionals de la docència, en representació de diferents centres educatius locals, que van treballar en el projecte Descobrim Vilanova, impulsat per l'IMET, amb l'objectiu de dotar al professorat de Vilanova i la Geltrú d'uns materials didàctics que recullen els aspectes culturals, històrics, econòmics, gastronòmics o geogràfics com a elements diferencials que fan evident la diversitat local. Aquesta documentació local s'ha classificat temàticament per facilitar la tasca d'investigadors i estudiants amb l'objectiu de donar a conèixer tot la informació referent a la ciutat de Vilanova i la Geltrú la seva comarca.

Des de la Biblioteca Joan Oliva s'han digitalitzat també articles de diverses temàtiques com masies i ermites, economia o música, entre d'altres. Tots ells cabdals per entendre el recorregut històric d'una ciutat i els seus habitants. L'objectiu és ampliar progressivament la digitalització del fons local i fer-lo accessible, tant des de la web municipal de Col·lecció local, com des del Catàleg col·lectiu de la Xarxa de Biblioteques Municipals.

14/11/2017 10:56h