Les biblioteques col·laboren amb el projecte 'Labdoo: el teu antic portàtil educa un infant’

Les dues biblioteques recolliran ordinadors portàtils i tauletes, que es reaprofitaran per facilitar l'accés a l'educació i a les noves tecnologies a joves i infants

La Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú, que inclou les biblioteques Joan Oliva i Armand Cardona, s'ha incorporat aquesta setmana al projecte Labdoo, convertint-se en centres de recollida d'ordinadors portàtils i tauletes.
Aquest projecte facilita, mitjançant el reaprofitament de dispositius, l'accés a l'educació i a les noves tecnologies a joves i infants. No té cost econòmic ni mediambiental i ajuda a reduir residus electrònics.

Com funciona?

1. Porteu els vostres portàtils i tauletes a qualsevol de les dues biblioteques públiques de Vilanova i la Geltrú.

2. Els portàtils i tauletes seran sanejats i s'hi instal·larà un programari educatiu per a totes les edats i per a més de 100 idiomes.

3. Els portàtils i tauletes arribaran a les escoles que els necessiten a través de voluntaris.

Què és Labdoo?

Labdoo.org és un projecte col·laboratiu sense ànim de lucre, creat pel vilafranquí Jordi Ros entre altres. Permet fer arribar portàtils en desús carregats amb aplicacions educatives a escoles d'arreu del món sense generar emissions de CO2.
Labdoo filosofia
El projecte no ha parat de créixer des de la seva fundació gràcies a la col·laboració de milers de persones. Actualment serveix portàtils a més de 800 escoles en més de 100 països, té més de 180 punts de recollida repartits en els 5 continents i beneficia més de 250.000 estudiants d'arreu del món.

A Catalunya actualment hi ha més de 20 punts de recollida i diverses escoles i programes socials que se'n beneficien. Alguns dels col·laboradors de Labdoo són la Fundació Hospital Sant Joan de Déu, Entretots.org i la Fundació Obra Tutelar Agrària.

14/11/2017 10:50h