VIII Biennal d'Art Riudebitlles

Aquest divendres 24 d'octubre s'inaugura la VIII Biennal d'Art Riudebitlles. Obra sobre paper. Sant Pere de Riudebitlles/ Museu Molí Capellades.

Donada la tradició paperera de Sant Pere de Riudebitlles, la singularitat de la Biennal és el protagonisme que es dóna a les obres creades sobre suport de paper o que utilitzen el paper com a matèria primera. El certamen, més que consolidat, té un èxit de convocatòria tant a nivell nacional com internacional. Mèxic, Àustria, Angleterra, E.E.UU, Espanya, Bèlgica, França, Egipte, Suïssa,Veneçuela, Marroc, Catalunya, són alguns dels diferents països des d'on s'han presentat les diferents obres en aquesta edició, 106 en total. Aquest certamen, de projecció internacional, pretén apropar l'art contemporani i la creativitat artística a la ciutadania, i a la vegada, potencia el Barri Vell del municipi, antiga vila closa d'origen medieval. La Biennal compta amb un recorregut de set edicions, on la qualitat de la participació ha anat evolucionant de manera important .

Amb l'objectiu de potenciar la qualitat artísitca de les obres de la VIII Biennal d'art sobre Paper, s'ha convocat un jurat especialitzat dins l'àmbit de la cultura i l'art contemporani, que compta amb Josep Anton Carulla, de la Galeria N2 de Barcelona, Victòria Rabal, directora del Museu Molí Paperer de Capellades, Xavier González, peridodista de la secció cultural del setmanari comarcal El 3 de vuit, Josep Torrents Alegre, arquitecte de Sant Pere de Riudebitlles i comissari al pavelló de Catalunya de la 14ª Biennal d'Arquitectura de Venècia i Maria Martínez Miró, guanyadora de la VII Biennal d'Art Riudebitlles.

Un cop valorats tots els artistes presentats, el Jurat ha SELECCIONAT els següents per participar en l'esmentada Biennal d'Art:

Abdellah Ahaddaf , Agustín García García ,obra col·lectiva( albert llobet, nuria corretge, jaume aldabo) ,Ana Jimenez Rubio ,Anna Valls Boza, Aura Gumà Saumell ,Cynthia Fusillo, Eduard Amigó Cuscó ,Esteve Llorente Giró, Flora Larrigaudiere Consola, Guillem Portell Català, Ines Schaikowski ,Irene de la Osa , Isabel Carrero Carrero ,Jehan Mohamed Saleh ,Jaume Amigó LLopart ,Joan Vilajoana Cots ,Joaquim Milà Abadía ,Jordi López Alert ,Jordi Surroca Torrents , Pere Casanovas, Pep camps ,karim kharbaoui, Liliana Figini Bouzas, Lucía Juan Sánchez ,Luciana Rago Ferrón, Luis Medina Manso, Marta Ferraté torra ,Marta Vidal ,Michèle Philippe-arellano, Miguelangelo Veiga ,Miquel Sabaté Masachs ,Míriam Rialp Bonet ,Tona Romeu Alemany, Natalia Rondón ,Núria Pla Cid/ Violeta Noy, Rosa Perez Solano, Sarah Elizabeth Kelly ,Santi Morató, Sergi Aznar Alemany , Sílvia Isaach,Teresa Pla Belío ,Xavi Millan i Zita Ayala.

Vistes les obres dels artistes seleccionats, el Jurat ha decidit que l'obra guanyadora, dotada amb un premi de 2.500€, ha de ser "Imaginari Topogràfic" de l'artista Lucía Juan Sánchez i que quedarà en propietat de l'Ajuntament.

També ha considerat que un dels accèssits, valorat en 600€, ha de ser per l'obra " el turó de les pruneres", de l'artista Jaume Amigó Llopart i que quedarà en propietat de l'empresa Joan Romeu, S.L.

L'altre accèssit, valorat també en 600€, s'ha decidit que ha de ser lliurat a l'obra "Cartografía Portátil -ECO- Gracias de una Ciudad", de la Natalia Rondón i que quedarà en propietat de l'empresa de Cartonajes del Penedés, S.A.

El Jurat també ha volgut fer una menció especial honorífica a l'obra "Hestory" presentada per l'artista Cynthia Fusillo, l'obra "La Tosaleh" de la Jehan Mohamed Saleh, l'obra " Paper de papers " de Sergi Aznar i, "l´última assemblea" del Jordi López Alert i l'obra "construccions textils II" de la Rosa Solano.

Un segon objectiu a tenir en compte en aquesta VIII edició, és el d'apropar l'art contemporani a la població. Per tal de dur-ho a terme, enguany s'han organitzat un seguit d'activitats paral·les, que afavoreixin la formació i l'apropament a aquesta disiciplina. Els dies 13 i 20 d'octubre, de 19h a 21h, tindrà lloc un taller d'art contemporani per a tots els públics a càrrec de Jordi Ribas, llicenciat en Belles Arts,artista i gestor cultural, que ha sigut el comissari adjunt al pavelló de Catalunya de la 14ª Biennal d'Arquitectura de Venècia. El dia 25 al matí, per finalitzar el taller es realitzarà una visita/ acció a la VIII Biennal d'art sobre Paper.

Seguint en aquesta línia, i per educar el públic des de la seva infància, es continuarà realitzant el recorregut Infantil comentat per la VIII Biennal d d'art sobre Paper el diumenge 25 d'octubre a les 12h. Una acció que es porta fent en les dues darreres edicions i que té molt bona acollida. La visita anirà a càrrec de l'artista elenamusa ( Elena Mesa), llicenciada en Història de l'Art. I com a novetat, es realitzarà un taller d'Art i Expressió, els dies 8, 15 i 22 de novembre , a càrrec de Maria Martínez Miró, llicenciada en Belles arts i Màster en arteràpia. D'aquesta manera es propiciarà un espai d'exploració i aprenentatge a través de diferents possibilitats que donen els materials artístics.

La inauguració tindrà lloc el divendres 24 d'octubre, on la Sidral Brass Band, oferirà una cercavila musical pel recorregut de la VIII Biennal d'art sobre Paper, seguidament, a la plaça de l'església es farà el lliurement de premis a i s'acabarà l'acte amb un concert obert a tothom, amb una degustació de cava Hugeut i vins de Can Pardas.

El 29 de novembre a les 13h tindrà lloc la inauguració de la VIII Biennal d'art. Obra sobre Paper, al Museu Molí Paperer de Capellades

24/10/2014 16:32h