Exposició Larriera

Divendres 15 de març s'inaugura la exposició Larriera, que és com s'anomena col·loquialment el pas del riu Bitlles per Sant Pere, centrada en els aspectes arqueològics, paisatgístics i històrics del tram fluvial convertit en senya d'identitat del poble.

La exposició es desenvolupa, doncs, en tres espais del barri vell que el visitant pot descobrir tot fent una passejada. A la Viniteca Casa Carboner s'ubicaran les troballes arqueològiques de l'època prehistòrica, íbera i romana; a l'allotjament de turisme rural HD Riudebitlles s'hi trobaran una sèrie de fotografies de principis de segle procedents de diversos arxius, mentre que al Palau dels Marquesos de Llió hi haurà la part dedicada a la fauna en forma, també, d'exposició fotogràfica.

A més d'aquestes exposicions s'han programat un seguit d'actes paral·lels que inclouen tastos de vins, passejades i conferències.

Per a més informació: Escoles Velles. Casal de Cultura 938995494 / a.e. escolesvelles@gmail.com

Actes programats:

1. "Els primers pobladors a la Vall del Riudebitlles", prehistòria i època dels ibers i romans. Amb diferents troballes arqueològiques que ha anat estudiant l'arqueòleg Toni Freixas, vilatà riudebitllenc.

Lloc: Viniteca Casa Carboner, c/Hospital, 11

2. "Fotografies històriques ", fotografies de la riera de principis del S.XX, de diferents arxius.

Lloc: HD Riudebitlles, c/ de Baix, 33, que en la seva voluntat d'esdevenir un centre dinamitzador d'art, organitza periòdicament activitats relacionades amb la creació artística i, en especial, d'obra en suport paper, com a contribució a la tradició paperera del municipi des del segle XVIII.

3. Fotografies de Natura", fotografies de la fauna del Riudebitlles capturades de la mà d'Alfons Gumà.

Lloc: Palau Marquesos de Llió, c/ Major, 42, un dels pocs edificis gòtics civils catalans conservats gairebé íntegrament en la seva estructura exterior. Des del segle XVIII va formar part del molí paperer dels marquesos de Llió (Cal Ròmul). Actualment és un espai cultural de l'Ajuntament.

Horaris: dissabtes i festius de 12h a 14h

Actes paral·lels

DISSABTE 16 DE MARÇ

TAST DE VINS "LARRIERA". Inscripcions 8€

LLOC TROBADA: Viniteca Casacarboner – C/Major,11

D´11:00 h. a 14:00 h.

DIUMENGE 17 DE MARÇ

PASSEJADA CULTURAL PER "LARRIERA"

LLOC DE TROBADA:Plaça de les Eres

HORA:A 2/4 de 10 h. matí

Sortida per totes les edats.

DISSABTE 23 DE MARÇ

TAST DE VINS "LARRIERA" Inscripcions 8€

LLOC TROBADA: Casacarboner – C/Major,11

D´11.00 h a 14.00 h

CONFERÈNCIA "EL CAMÍ RAL DE LA RIERA"

Presentació del treball fet pels Grups d'Estudis de la Conca del Mediona – Riudebitlles sobre el camí medieval que anava de la Via Augusta a la Llacuna, coordinat per l' historiador Carles Querol.

LLOC: Centre Catequístic

HORA: 19.00 h