Butaca Torres Clavé

Aquestes són les butaques que tenim a la sala de la Biblioteca dissenyades per l'arquitecte Josep Torres Clavé.

L'any 1934, l'arquitecte Josep Torres Clavé va crear aquesta butaca per moblar el Pavelló de la República Espanyola a l'Exposició Internacional de París l'any 1937 al costat d'obres com el Guernica de Picasso, Alexander Calder o Joan Miró.

Butaca d'estructura de fusta de roure amb seient i respatller teixit amb corda de manufactura artesanal.
Forma part de la Col·lecció Permanent del Museu del Disseny de Barcelona des de l'any 1994.

--

Arquitecte, urbanista, dissenyador i pedagog. Membre fundador del GATPAC i impulsor de les teories racionalistes. Va introduir nous conceptes respecte a la vivenda i el disseny. Divulgador de la "consciència aguda" del fet econòmic i de la voluntat de servei, una concepció científica de la convivència humana  i de la tècnica com a eina de progrés. Juntament amb Josep Lluís Sert va projectar algunes de les obres més emblemàtiques del racionalisme català.

06/02/2015 19:23h