Cap infant fora de joc

Diverses biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona se sumen a la campanya de la Creu Roja Joventut de Catalunya "Cap infant fora de joc. Ara jugues tu!",que pretén recollir joguines durant els propers dies per tal que els infants amb menys recursos no se'n quedin sense durant les festes de Nadal. Una campanya a la qual també s'ha adherit la Diputació de Barcelona i els seus treballadors.

Les joguines recollides es repartiran als infants de les famílies usuàries dels Serveis Socials Municipals i a entitats socials locals. Enguany, Creu Roja posa l'accent en els infants que tenen entre 3 i 7 i entre 8 i 12 anys, per ser aquestes franges d'edat les que més dificultats tenen per accedir a una joguina educativa. Les joguines que es portin han de ser noves i es recomana que s'escullin aquelles que potenciïn la imaginació i la creativitat, que reflecteixin valors socials educatius i no bèl·lics, jocs cooperatius i col·lectius i joguines segures.

Després de les sol·licituds per cobrir necessitats bàsiques com l'alimentació, la roba, l'educació i els recursos econòmics, el 8,8% de les famílies demanen joguines, segons l'estudi publicat per l'Observatori de la Vulnerabilitat. A més, la Convenció dels Drets de l'Infant especifica el dret dels infants a gaudir del joc i de les joguines, del descans, del lleure i a participar lliurement en la vida cultural i de les arts.

Les biblioteques que, fins al moment, s'han adherit a la campanya són:

• Biblioteca de Moià
  • Biblioteca Cal Gallifa de Sant Joan de Vilatorrada