Les biblioteques reben Lola Anglada

La Biblioteca Gabriel Ferrater de Sant Cugat del Vallès acull del 2 de gener fins al 2 de febrer l’exposició sobre Lola Anglada produïda per la Diputació de Barcelona i que ha estat adaptada per itinerar per la Xarxa de Biblioteques Municipals.

L’exposició és un homenatge a l’artista, basada en el llibre Lola Anglada. Memòries 1892-1894 de les autores Núria Rius i Teresa Sanz, editat per la Diputació de Barcelona. Tant el llibre com l’exposició contribueixen, d’una banda, a donar a conèixer l’obra de l’artista, la qual fou cedida a la Diputació que se n’encarrega de la conservació, i de l’altra, a precisar l’abast del seu compromís personal amb la visió del país que volia: modern, de progrés, de justícia i d’equitat.

Lola Anglada va ser la il·lustradora catalana més prolífica de la primera meitat del segle XX i la primera dibuixant professional de Catalunya i d'Espanya. Artista polifacètica, a banda de dibuixant il·lustradora també va ser escriptora, decoradora, pintora, ceramista i escultora.

Va ser una dona compromesa amb el seu temps i el seu país, catalanista i republicana. Acabada la guerra civil, no va voler exiliar-se i es va refugiar a Tiana, on, aïllada de tot, les seves obres van perdre els compromís social que les havia caracteritzat.

L’exposició estarà a Sant Cugat fins al 2 de febrer, després es podrà veure a altres biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

22/12/2017 12:18h