Dos recitals per recordar Màrius Torres

La Xarxa de Biblioteques Municipals commemora el 75è aniversari de la mort del poeta lleidatà Màrius Torres amb dos espectacles, “Amor i mort” i “I s’apaga aquest vespre”, basats en els seus textos.

"I s’apaga aquest vespre" tindrà lloc dijous 19 d'octubre a les 20 h a la Biblioteca de Gironella. Aina Huguet i Ariadna Cabiró presenten, en forma de recital, un recorregut per la poesia de l’autor i els seus temes essencials: la música, el paisatge, la meditació existencial, l’amor, la guerra i la mort; un recital que conté, alhora, pinzellades de les cartes que l’autor va escriure des del sanatori i un petit tast de la seva producció de tankes i contes.

D’altra banda, la Biblioteca Antoni Tort de Castellar del Vallès acollirà dilluns 23 d'octubre a les 19.30 h el muntatge “Amor i mort”, que, a càrrec dels actors Jaume Ulled i Marta Corral, tracta dos dels grans temes presents en la poesia de Torres. Amor a la vida, a la seva ciutat i a la seva companya en els seus últims anys, Mahalta. I la mort com a contrapunt a aquest amor, present des de ben jove en la seva vida i protagonista involuntària dels seus últims anys ingressat al sanatori. L’espectacle combina la lectura d’alguns dels seus poemes principals, així com la projecció de fotografies i cançons d’alguns dels seus poemes musicats.

17/10/2017 10:31h