Centenari de Glòria Fuertes

Quan es compleixen cent anys del naixement de la poeta Glòria Fuertes, la Xarxa de Biblioteques Municipals ha programat l’espectacle “Fuertes, un tast”, a càrrec de la cantautora Sílvia Comes, a la veu i la guitarra, i Simone Lambregts, al violí. El recital tindrà lloc el proper 17 d’octubre a les 19.30h a la Biblioteca Ateneu Les Bases de Manresa.

Es tracta d’un espectacle literari en homenatge a l’autora madrilenya en el qual Sílvia Comes recita i canta els poemes de Fuertes per a adults. Una trobada directa i emocionant que aborda grans temes vitals com la mort, el dolor, la por, la infantesa...

Glòria Fuertes (Madrid, 1917 - 1998) destacà sobretot en el camp de la poesia. Els seus poemes barregen un humor proper al surrealisme amb rimes senzilles i recognoscibles, que l'apropen al públic infantil. Va col·laborar en programes televisius adreçats a aquest públic, com Un globo, dos globos, tres globos i durant un temps va ser professora convidada a la Universitat de Bucknell, impartint classes de literatura espanyola.

A més d'aquesta vessant literària més popular per als infants, la seva poesia per adults no és tan coneguda, però igualment d'interès. Precisament el 2013 Comes reivindica la poesia per a adults en el seu disc "Fuertes".

16/10/2017 06:52h