La literatura de la família Bertrana a Tordera

L'any 2017 es commemora el naixement dels escriptors Prudenci Bertrana i de la seva filla Aurora, nascuts a Tordera l’any 1867 i a Girona el 1892, respectivament, en el seu 150è i 125è aniversari. Per aquest motiu, la Biblioteca de Tordera oferirà el proper 5 d’octubre, a les 19.30h, l’espectacle “D’un pare...una filla”.

La lectura amb acompanyament musical anirà a càrrec de l’actor Joan Massotkleiner i l’arpista Anna Godoy que interpretaran “Tres presoners” d’Aurora Bertrana i “Josafat i el conte Croquis d’estiu” de Prudenci Bertrana.

Any Bertrana

Més enllà de la seva vinculació familiar, Prudenci Bertrana i la seva filla Aurora reflecteixen, de manera complementària, un enorme ventall d’aspectes de la cultura i literatura del segle XX. El modernisme, la genuïnitat de la vida rural contraposada a l’ofec de la ciutat, la profusió de vocabulari extret de la parla viva i convertit en material literari, en Prudenci Bertrana. I el cosmopolitisme, la literatura de viatges, la ruptura amb els motlles de gènere, en Aurora Bertrana, són alguns dels aspectes que ens permetran conèixer millor la seva visió de l’entorn del seu temps.

Més informació:
04/10/2017 09:25h