Sant Feliu de Llobregat remodela la seva biblioteca

Un cop enllestits els treballs de millora, la Biblioteca Montserrat Roig de Sant Feliu de Llobregat  reobrirà el proper 10 de juny en una jornada de portes obertes que començarà a les 11h. A les 12h el vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Martí Pujol, i l'alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José Buenaventura, inauguraran el nou espai. La biblioteca  forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

L’equipament es va inaugurar l’any 1993. L’edifici inicial tenia una superfície útil de 1.250 m2 i amb els treballs de reforma, a càrrec de Pere Santamaria, s’ha aconseguit augmentar la superfície útil de la biblioteca fins a 2.115 m2 sense modificar la volumetria de l’edifici.

Les millores han permès incorporar tres nous espais diferenciats que poden funcionar independentment de la resta de l’edifici i fora d’horari de la biblioteca: una sala d’actes, un espai multimèdia i un espai de suport. Així mateix trobem el servei d'autopréstec i retorn de documents automatitzat, basats en la tecnologia RFID que permet més autonomia als usuaris a l'hora d'agafar i retornar els documents. Com a prova pilot incorpora també una impressora 3D en col·laboració amb l’Ajuntament que es farà càrrec d’organitzar les activitats al voltant d’aquest servei.

L'equipament ofereix un fons d'uns 39.000 documents, entre els quals hi ha uns 31.000 llibres, 8.000 documents audiovisuals i 127 subscripcions a diaris i revistes. La biblioteca compta amb un fons especial sobre l’escriptora i periodista Montserrat Roig. Està oberta al públic 42.30 hores a la setmana.

Per a la remodelació, la Diputació de Barcelona ha aportat 174.690 euros.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona està integrada per 225 biblioteques i 10 bibliobusos, que treballen de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació als ciutadans de la demarcació de Barcelona.

07/06/2017 09:39h