'Memòria sobre rodes', al rescat de la memòria local

Els nois i noies del cicle superior de l'Escola Muntanyola (Muntanyola) i de l'escola Terra nostra (Olost) han fet d'investigadors per descobrir com era el seu poble fa més de 50 anys a través del projecte ‘Memòria sobre rodes' impulsat per la Xarxa de Biblioteques Municipals i amb el suport  de la Fundació Pere Tarres. Aquesta iniciativa posa els bibliobusos al servei dels municipis per treballar en la recuperació de la memòria local.

A través de la recollida de fotografies antigues i testimonis orals vius, els alumnes han descobert com era antigament la vida a pagès des de diversos punts de vista. Una selecció d'aquestes fotografies i gravacions passarà a formar part del  Trencadís, el dipòsit digital de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la província de Barcelona. El Trencadís preserva digitalment els materials que acull i els fa accessibles per a la consulta.

Les escoles que participen en el projecte "Memòria sobre rodes" reben el màxim de recursos i pautes per tal de facilitar la tasca docent i engrescar els alumnes a rescatar de l'oblit la història més recent del poble. El projecte s'ha iniciat amb els bibliobusos Guilleries i Tagamanent que actualment estan treballant amb quatre escoles d'Osona.

Els continguts generats pels alumnes es difonen a través del web d'aquesta iniciativa. Els infants podran veure la participació d'altres escoles i en la mesura que el projecte creixi comprovaran que formen part d'una feina col·lectiva que va construint la història més recent de la seva comarca.

16/07/2015 10:03h