Veus silenciades, veus rescatades

La Biblioteca Gabriel Ferrater de Sant Cugat acull fins el 30 de novembre l'exposició organitzada pel PEN Català  "Veus silenciades, veus rescatades". Aquesta ens mostra, a través de 15 casos coneguts d'escriptors i periodistes, com es vulnera arreu del món el dret a la llibertat d'expressió.

En aquest sentit, periodistes com la russa Anna Politòvskaia, escriptors com Salman Rushdie o el nigerià Ken Saro Wiwa, han estat assassinats, agredits o han hagut de fugir del seu país per proclamar lliurement les seves opinions o defensar la seva cultura.

En el marc d'aquesta exposició, dijous 7 de novembre a les 19.30 h l'escriptor i poeta d'origen amazic/berber Salem Zenia visitarà la biblioteca per parlar de la llibertat d'expressió i de la situació social i cultural del seu poble amb la xerrada Escriure sense por, testimoniatge d'un escriptor perseguit.

La llengua amaziga es pot considerar una de les llengües autòctones del Nord d'Àfrica, i malgrat això, és avui una llengua perseguida. Actualment Zenia es troba refugiat i instal·lat a Barcelona gràcies a l'entitat PEN Català.

Ves al prestatge Les arrels de la pobresa ►

Ves al prestatge d'idiomes ►