Dia Europeu de les Llengües
En què consistirà aquest acte?
El Dia Europeu de les Llengües es celebra cada any el 26 de setembre com a homenatge a la diversitat lingüística d'un continent:
- amb més de 200 llengües pròpies,
- les 24 llengües oficials de la UE,
- on hi ha unes 60 llengües regionals o minoritàries,
- i es parlen molts idiomes més, procedents d'arreu del món.

Per què es celebra aquest dia?
El Dia Europeu de les Llengües és la ocasió ideal per a:
sensibilitzar sobre la gran varietat de llengües que caracteritza Europa,
fomentar la diversitat cultural i lingüística,
- i animar les persones de totes les edats que aprenguin idiomes, que facilita el contacte amb els demès i la recerca de feina, afavorint el creixement de les empreses.

Qui recolza aquesta iniciativa?
El Dia Europeu de les Llengües va ser establert per la Comissió Europea i el Consell d'Europa, que representa a 800 milions de ciutadans europeus de 47 països.
Participen nombroses institucions i associacions amb interessos culturals i lingüístics, així com universitats i centres escolars. El Dia Europeu de les Llengües s'ha celebrat anualment des del seu establiment el 2001, Any Europeu de les Llengües.

Quines són les activitats previstes a tota Europa?
Cursos d'idiomes, jocs, xerrades, conferències, programes de ràdio, concursos… de tot i per a tothom, al llarg i ample d'Europa, el mateix dia 26 de setembre i en les setmanes entorn aquesta data.

Celebra amb nosaltres el Dia Europeu de les Llengües! Pots trobar més informació sobre els diferents actes al teu país:
- a la llista d'actes organitzats per la Comissió Europea i els seus socis als Estats membres de la UE
, que inclou més actes organitzats per centres escolars i d'altres organitzacions,
18/09/2017 16:33h