La biblioteca Bellvitge, finalista del Premi Biblioteca Pública i Compromís Social

El projecte “Jo també puc... ser jardiner i ser bibliotecari” de la Biblioteca Bellvitge de L’Hospitalet de Llobregat ha estat un dels quatre projectes finalistes de la tercera edició del Premi Biblioteca Pública i Compromís Social convocada per la Fundació Biblioteca Social. El concurs pretén impulsar i donar visibilitat a projectes que estan duent a terme les biblioteques públiques, dirigits a persones i col·lectius del seu entorn, que viuen situacions de vulnerabilitat i de conflicte social, i que contribueixen a pal·liar els desequilibris socials.

El projecte de Bellvitge consisteix a integrar en la dinàmica de la biblioteca a un col·lectiu en desequilibri social al barri de Bellvitge, els usuaris de l’Associació de Suport al Disminuït Psíquic M.D.B. La biblioteca esdevé un espai idoni per normalitzar la seva vida social, augmentar la seva autoestima i apoderar a les seves famílies i així, compensar desigualtats i reforçar el sentiment de pertinença a la comunitat. Dos matins a la setmana aquestes persones aprenen i realitzen tasques pròpies de la biblioteca, guiats pel personal tècnic: segellen, endrecen, donen suport a les visites escolars, tenen cura i fan difusió de les plantes medicinals de la terrassa, etc.

El premi a millor projecte va ser per “La lectura que da vida” de la Biblioteca Pública Eugenio Trías-Casa de Fieras de El Retiro (Madrid).

12/04/2017 08:18h