“Parcs i biblioteques, naturalment!”, activitats que apropen la lectura i la natura

Fruit de la col·laboració entre la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, neix el projecte “Parcs i biblioteques, naturalment!”. El programa vol apropar al ciutadà el territori i el seu entorn natural més immediat perquè aprengui a gaudir-lo i es sensibilitzi sobre la necessitat de conservar-lo. L’activitat Dibuixa’m un parc, que el proper 24 de maig es fa simultàniament a nou biblioteques del Maresme enceta el projecte.

Aquesta activitat donarà el tret de sortida a una programació cultural conjunta que recollirà la sensibilitat i el coneixement envers aquests espais naturals. Documentals, exposicions, xerrades, tallers, clubs de lectura, rutes literàries i visites guiades organitzades per les biblioteques públiques establertes en municipis de la Xarxa de Parcs Naturals col·laboraran entre elles per difondre, en un programa conjunt, la natura i la literatura.

Dibuixa’m un parc és el primer projecte del programa que es desplegarà el proper 24 de maig a les 18h, coincidint amb el Dia Europeu dels Parcs, i que es farà simultàniament en aquestes biblioteques: Biblioteca Ferrer i Guàrdia d’Alella, Biblioteca Ilturo de Cabrera de Mar, Biblioteca de Cabrils, Biblioteca Joan Coromines del Masnou, Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró, Biblioteca Jaume Perich i Escala de Premià de Dalt, Biblioteca Can Llaurador de Teià, Biblioteca Can Baratau de Tiana, Biblioteca de Tordera, i Biblioteca Can Manyer de Vilassar de Dalt.

Durant l’activitat, una il·lustradora/or acompanyat d’una narradora explicaran i il·lustraran en directe tres contes: per una banda, una llegenda del parc més proper a la biblioteca; a continuació, un llibre propi o il·lustrat per ells en què apareix un parc, un arbre, un bosc, etc. i, finalment, una història inventada entre tots els infants assistents amb el parc com a protagonista.

Tots els presents a aquesta activitat rebran un exemplar de la guia Rutes de llegendes i rondalles per la Xarxa de Parcs Naturals, que recull vint-i-cinc rondalles vinculades a diferents indrets dels espais de la Xarxa i pels quals passa un itinerari senyalitzat.

19/05/2017 07:26h