Al 2017 torna l'Aula de cinema

Després de l'èxit de les dues primeres fases del projecte Aula de cinema , que va néixer de la col·laboració entre la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i l'Escola de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), torna el cicle de conferències que apropen el públic al procés de creació cinematogràfica.

En aquesta tercera fase participaran les biblioteques de: Pau Vila de Molins de Rei; Josep Soler Vidal de Gavà; Armand Cardona de Vilanova i la Geltrú; Mira-sol-Marta Pessarrodona de Sant Cugat del Vallès; Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes ; i Xavier Benguerel de Barcelona. Les conferències que impartiran aquestes biblioteques són Oficis del cinema (on es fa una visió general dels diferents professionals que intervenen en el rodatge d'una pel·lícula), Anàlisi cinematogràfica, Primeras partes siempre fueron buenas (amb primers curtmetratges de directors avui consagrats) i Art i cinema (al voltant de pel·lícules sobre artistes plàstics).

El projecte vol difondre la cultura cinematogràfica entre els ciutadans, promoure el rol de les biblioteques públiques com a equipament cultural de proximitat que treballa per a l'accés universal a la cultura i donar visibilitat a les activitats de la Fundació ESCAC. En els darrers anys, les biblioteques han fet un esforç notable per crear col·leccions de cinema actualitzades i de qualitat que reforcen el fons documental de llibres, revistes i música, entre altres, de bandes sonores.

Calendari de les conferències (1r semestre):

25 de gener – Bib. Xavier Benguerel – Barcelona - Conferència Guions i Llibres a càrrec de Daniel Agudo.10:20h

27 de gener – Bib. Armand Cardona – Vilanova i la Geltrú – Conferència Fonaments del so, a càrrec d’Oriol Bonals (sonidista i dissenyador sonor). 9:00h

9 de febrer – Biblioteca Mira-Sol – Sant Cugat del Vallès – Conferència Cicle de l’Heroi a Star Wars, a càrrec de Jaume Macià, director d’estudis de l’ESCAC. 18:00h

30 de març – Bib. Manuel de Pedrolo – Sant Pere de Ribes – Conferència Fonaments del documental, a càrrec de Daniel Jariod (documentalista i professor de l’ESCAC). 9:15h

30 de març – Bib. Pau Vila – Molins de Rei – Conferència Art i Cinema, a càrrec de Daniel Agudo. 20:00h

27 d’abril – Bib. Manuel de Pedrolo – Sant Pere de Ribes – Primeras partes siempre fueron buenas, amb la directora Nely Reguera (María y los demàs). 11:45h

23 de maig – Bib. Manuel de Pedrolo – Sant Pere de Ribes – Conferència Introducció al muntatge, a càrrec de Joan Marimon (cineasta, professor i escriptor de cinema). 9:45h

9 de juny – Bib. Josep Soler Vidal – Gavà – Conferència Art i Cinema, a càrrec de Daniel Agudo. 18:00h

01/02/2017 12:58h