25 anys de la mort de Mary Santpere

Mary Santpere portava el teatre a la sang. Filla de “El rei del Paral·lel”, Josep Santpere, intèrpret de vodevil, director i empresari teatral i de mare actriu, Rosa Hernáez Esquiro.

Estant a la panxa de la seva mare, assistia com a públic d’aquestes obres, per tant, ja formava part de la faràndula abans de néixer el dia 1 de setembre de 1913 a Barcelona.

Amb un físic particular per la seva alçada, va destacar per la seva personalitat afilada i vis còmica. En aquest sentit el seu pare li va comentar un dia:

“Hombre, eres fea. Pero no es para tanto... Y además tienes personalidad"

Va començar actuant en obres teatrals del seu pare. Va debutar al cinema l’any 1938 amb la pel·lícula 'Paquete, el fotógrafo público número uno', pel·lícula dirigida por Ignacio F. Iquino. Alguns títols van ser un èxit de públic com “El difunt és viu” (1956) d’Iquino o “Miss Cuplé” (1959) de Pedro Lazaga. També va treballar amb cineastes com Ventura Pons a “aquesta nit o mai” (1991), Luís García Berlanga a “Patrimonio Nacional” (1981) o Fernández Fernán Gómez a “El Pícaro” (1974).

Va col·laborar a Televisió espanyola i a la ràdio amb “La hora de Mary Santpere”. L'èxit no va trigar en arribar i va ser rotund, convertint-se en “La Mary, reina del Paral·lel”. La seva fama va traspassar l’oceà i va fer gires per Amèrica.

Un dels episodis més tristos de la seva vida va ser el suïcidi del seu marit, en Pere Pigrau, i pare dels seus dos fills, al vaixell que anava de Barcelona a Mallorca. El 23 de setembre de 1992 va agafar un vol de Barcelona a Madrid. Es va adormir per no despertar mai més.

Més informació:

22/09/2017 14:28h