Torna el teatre als carrers de Tàrrega

Del 7 al 10 de setembre, els carrers de Tàrrega (Urgell) es transformen en una gran platea on 52 companyies representaran els seus respectius muntatges. Considerada una de les cites més importants de les arts escèniques, la Fira de Tàrrega, que enguany celebra la 36a edició, és una oportunitat per veure què es cou a escala nacional i internacional en l'àmbit de les arts escèniques al carrer, amb una aposta clara per la cultura i també per la participació. De fet el mateix Jordi Duran, director creatiu de la Fira, convida el públic a reclamar, actuar, celebrar i jugar.

Amb aquesta clara voluntat participativa, el certamen s'inicia amb l'espectacle 'UrgENT Estimar' el dijous 7 de setembre a les 20h. Una creació produïda per Ada Vilaró i Josep Perelló que es podrà seguir per la xarxa.cat a través de les retransmissions realitzades pels diferents dispositius mòbils i que pretén ser una porta al respecte, l'amor i a la creació col·lectiva.

D'altra banda s'hi destaquen projectes relacionats amb la memòria històrica, com 'Ferida', coproducció entre artistes catalans i portuguesos que indaga en la recerca de similituds i sinergies entre les dues cultures o 'The Legend of Burning Man', una fusió entre el videoart, el teatre i la música en un rerefons revolucionari. Tanmateix per als amants de l'obra de Stefan Zweig es programa un espectacle sota el títol del clàssic de l'escriptor austríac 'Momentos estelares de la humanidad' al voltant del poder i les obsessions humanes, i per als espectadors més petits, 'My baby is a queen', vol fer partícips als infants de 0 a 3 anys i les seves famílies amb un espectacle d'alt voltatge musical.

Finalment, com cada any, la Fira compta amb una sèrie de trobades, debats i intercanvis per als professionals a l'espai La Llotja i dóna suport a la creació amb la finalitat d'incentivar les arts escèniques.

Espot Fira de Tàrrega 2017

07/09/2017 17:10h